sunnuntai 27. joulukuuta 2015

Joulun sulattelua

Joulu lomat vietetty hyvin; ruoka, lepo, lenkki. Kaikki vuorotellen sellainen joulun pitääkin olla mielestäni.

Mahtui muutamat treenitkin mukaan pientä linja treeniä Svealle ja Iitalle sekä tänään riistan kanssa hakua Oivan, (V Kippari), Elmon (V Merikotka), Eddie (V Taifuuni), Iitan ja Svean kanssa. Kaikilla sujui hyvin tosin kaikille tuli myös vähän treenattavaa. Tosin riistaongelmia tosin ei ollut juurikaan kenelläkään.

Mikä mua hämmästyttää on kuinka hyvin Svea on yleistämään, olen nyt huomannut tämän 4 eri kohdassa:

1) Olen treenannut luovutuksia pelkästään sisällä eri esineillä niin että esine lattialle, kun tarjoo sitä syliin naksautan ja palkka, kun tämä sujunut niin pitää tarjota mulla vaikka mulla nami avoimessa kämmenessä, saa hyppiä syliin alussa ja oikein tarjota. Tätä olen tehnyt 2 kuukautta n 3 kertaa viikossa n 5-10min kerralla. Tulos= tuo damit suoraan käteen tai hyppi vasten ja tarjoo (tän karsin jossain kohtaan), riistatkin käteen (muutama pudotus vaan)

2) Hakua, olen tehnyt ETSI harjoituksia sisällä piilottamalla leluja, dameja mitä millloinkin, tehnyt 2-3 kuukautta n kerran viikossa, Tulos: ymmärsi ETSI käskyn tänään ulkona (ei nähnyt kun riistat vietiin)

3)Linjaa, ollaan tehty ruokakupille 8 viikkoisesta lähtien kädellä lähettämällä, Tulos: ymmärtää että pitää mennä käden osoittamaan suuntaan ulkona

4) NoseWorkissa olen opettanut ilmaisun niin että teesiivilän (sellainen pallo jossa avataan klipsuilla) kanssa niin että haju siinä sisiällä ja siihen nenän kosketusta/pitoa ehkä 1-2kk aikana muutaman kerran viikossta 5min, ilmaisee nenän pitoa jo melko hyvin löydöllä paikassa kuin paikassa mm kupittaan asemalla kun oltiin treenaamassa.

Onko Svea harvinaisen hyvä yleistämisessä vai onko tasainen systemaattinen treeni tässä avain?(minkä opin jo osittain Eddien kanssa mutta nyt vielä enemmän oppineena... Murun kanssa keskityin vähiten perusasioihin silti tosin päästiin VOI luokkaan silti niillä virheillä pelkällä Murun lahjakkuudella:) )




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti